Augmented Reality brengt informatie tot leven en heeft een hoog ‘experience’ gehalte voor de gebruiker. AR toepassingen zijn interessant, trekken de aandacht van de doelgroep en kunnen hierdoor een waardevolle tool zijn om een boodschap uit te dragen of zaken onder de aandacht te brengen.

Aandacht kan door het het toepassen van Augmented Reality gemakkelijker worden getrokken en worden vast gehouden. Door gebruik te maken van Augmented Reality kan een product of een bedrijf op een eigentijdse/hippe en onderscheidende wijze worden gepresenteerd. Het trekken van de aandacht van een bepaalde groep mensen maakt de techniek interessant. Aandacht wordt getrokken en de nieuwsgierigheid wordt gewekt. De toepassing geeft de gebruiker een ‘experience’: het opwekken van nieuwsgierigheid. Een nieuwsgierige houding van de doelgroep is voor marketingcommunicatie uiterst interessant. In marketing gaat het om onderscheiden, opvalen en nieuwsgierig maken; de doelgroep moet getriggerd worden. Een Augmented Reality toepssing kan als marketingtool fungereren om een product of boodschap op een opvallende wijze bij de doelgroep te presenteren.